پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118493
لايحه دولت براي رونق اقتصادي تقديم مجلس شد/ برنامه دولت براي خروج از رکود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2898

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، چهارمين نشست سران قوا عصر امروز در تالار مشروطه مجلس برگزار شد.

حسن روحاني در تشريح اين جلسه ضمن تشکر از رئيس مجلس به ‌عنوان ميزبان اين نشست گفت: اين جلسات  هميشه هم براي قواي سه‌گانه و هم براي مردم توأم با خير و برکت بوده است.

وي با بيان اينکه بررسي شرايط منطقه از جمله موارد مورد بررسي در اين جلسه بود، گفت: شرايط منطقه، شرايط بسيار حساسي است و هم‌اکنون معضلات بسيار بزرگي را در منطقه شاهديم و در جلسه امروز نقطه نظرات سران سه قوه مبني بر هماهنگي قوا نسبت به مسائل حساس و مهم خاورميانه مطرح شد.

روحاني با بيان اينکه بحث اقتصاد و خروج از رکود مسئله‌اي بسيار پراهميت است و به‌عنوان موضوع دوم جلسه مورد بررسي قرار گرفت، گفت: يکي از برنامه‌هاي اساسي دولت خروج از رکود و حرکت به سمت رونق توليد ملي است.

وي با بيان اينکه در سال آغاز فعاليت دولت يازدهم رشد منفي رکود نسبت به سال 91 که شاهد رشد منفي 6.8 بوديم، کمتر شد، افزود: بانک مرکزي عصر امروز اعلام کرد که رشد منفي سال 92 در حدود منفي 1.1 بوده، بنابراين حرکت خوبي در سال 93 نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

رئيس جمهور با بيان اينکه تلاش دولت، رشد مثبت در پايان سال است، گفت: کشور بايد از رکود خارج و به سمت رونق توليد ملي برود و در اين زمينه به همکاري مجلس و قوه قضائيه وحرکت آنها در اين زمينه نياز داريم تا اقتصاد در مسير درست خود قرار گرفته و با فساد و رانت مبارزه شود و همچنين مشوق هاي لازم براي سرمايه گذاري در بخش خصوصي فراهم شود.

روحاني از ارائه لايحه اي  يک فوريتي به مجلس خبر داد و گفت: در اين رابطه لايحه‌اي يک‌فوريتي توسط دولت تهيه و تقديم مجلس شده و روز سه‌شنبه در صحن علني مجلس مطرح مي شود که تصويب آن به اقتصاد کشور و دولت کمک خواهد کرد.

وي با بيان اينکه از آغاز فعاليت دولت يازدهم ، مجلس، قوه مجريه و قوه قضاييه در موارد مورد نياز در منافع ملي و تحقق مطالبات مردم با يکديگر هماهنگي و همفکري داشته و در اين زمينه يکديگر را کمک و ياري مي‌کنند، تصريح کرد: اميدواريم تصميمات امروز سران قوا به حل معضلات اقتصادي مردم و حل مشکلات مردم منطقه کمک کند.

روحاني در ادامه با اشاره به جلسات سران قوا تصريح کرد: در آينده اين جلسات  مداوم تر، منظم‌تر و نزديک تر خواهد شد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html